Strand.ee

Slide
SÜNDMUSTE SÜNNIKOHT
Slide
NAUDINGUD MAITSEMEELELE
Slide
SA VÄÄRID PUHKUST
Slide
HETKED KEHALE JA VAIMULE
previous arrow
next arrow

 

Märtsikuu on hea teeninduse kuu. Kui Sina oled meil külas käinud ning jäänud rahule teenindusega, siis anna sellest märku!

Oleme tänulikud igale kiitusavaldusele! :)

Kiida meie teenindajaid SIIN.

 

Hea teeninduse kuu raames toome esile ka meie säravamaid teenindajaid, sest hästi tehtud töö on väärt kiitust!

 

 

Strand Spa & Konverentsihotelli restorani teenindaja Kairi Vaima: “Head tuju aitavad hoida head kolleegid.”

                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

Kairi naudib oma töö juures enim positiivseid emotsioone, mis tekivad kliendiga suhtlemise teel. “Hea teenindaja on kliendi partner, kes aitab menüüst valida parima kombinatsiooni, mis teeb õhtu meeldejäävaks,” sõnab Kairi.  

Restorani teenindaja töö puhul on kõige olulisem tähelepanelikkus külalise soovide suhtes. “Inimene on tulnud oma kodust välja, et saada mõnusa emotsiooni osaliseks,” põhjendab Kairi. “See positiivne energia, mis heast elamusest saadakse, motiveeribki mind olema hea teenindaja.”

Kokkupuude teenindaja tööga juba lapsepõlves

“Juba lapsepõlves meeldis mulle oma tädi Elli juures tööl käia. Ta töötas Kalamehe kioskis, kus müüdi maiustusi ja karastusjooke. Mulle meeldis vaadata, kuidas tädi klientidega suhtles,” muljetab Kairi. Mõni päev oli lausa nii eriline, et Kairi sai ka ise proovida tädi tööd teha ning õppis ka arvelauaga arvutama. “Täna ma arvelauaga raha kokku lüüa enam vist ei oskaks,” muheleb ta.

Teenindamine on kaasas käinud terve elu

“17-aastaselt oli mul esimene suvine teenindaja kogemus jõhvikana Sunset klubi baaris päevasel ajal. Pärnu ranna suvitajad said osta kergemaid näkse ja jahutavaid jooke,” meenutab Kairi oma esimesi teenindusala töökogemusi. “Sellest ajast alates olen töötanud nii müüjana kui ka ettekandjana. Pärnu Ametikoolist olen saanud ka müüja-kontsultandi kutsetunnistuse.”

Raskustest aitavad välja head kolleegid

Igal teenindajal tuleb tööpäevade jooksul ette raskeid olukordi ja nõudlikemaid kliente. Sellistel hetkedel on oluline säilitada rahulik ja rõõmus meel ning negatiivne emotsioon endast mööda lasta. Tuju aitavad hoida ka suurepärased kolleegid. “Vahel ikka juhtub, et mõni klient osutub parajaks pähkliks või köök jookseb omadega kokku ja asjad ei liigu nii, nagu tahaksid. Siis tasub korraks võtta see moment, hingata sisse-välja, juua klaas vett ja visata kolleegidega mõni nali,” räägib Kairi. “Mul on väga toredad kolleegid, kellega on mõnus koos töötada!”

 

 

Strand Spa & Konverentsihotelli vastuvõtuadministraator Kerli Ristikivi: "Mulle meeldib anda kliendile rohkem, kui ta palunud on."

 

 

 

Kerli leidis oma tee teenindusmaailmasse 16-aastaselt, mil ta märkas kodu lähedal asuva puhkekeskuse administraatori töökuulutust. “Mõtlesin, et miks mitte, proovin ära,” otsustas Kerli ning asus oma päris esimesele töökohale ametisse. Tänaseks päevaks on sellest möödas juba neli aastat ning huvi teenindustöö vastu on aina kasvanud.

Hotelli vastuvõtuadministraatori poole pöörduvad külalised mitmesuguste murede ja küsimustega. “Kõige olulisem on mõistmine. See, et sa saad aru külalise olukorrast ning oskad situatsiooni tema vaatenurgast vaadata,” sõnab Kerli. “Lõppkokkuvõttes on administraator just see, kes tervitab klienti esimesena hotellis ning samuti viimane inimene, kes kliendile ilusat päeva soovib.” Kerli on kindel, et hotelli vastuvõtuteenindajal on väga suur roll selles, millise emotsiooniga külaline majast lahkub.

“Suurepärane teenindaja on väga hea suhtleja, empaatiline ning armastab oma tööd,” ütleb Kerli. “Mulle tohutult meeldib, kui ma saan anda kliendile rohkem, kui ta palunud on. Oluline on, et külalise puhkus meie juures oleks mugav ja meeldejääv.” Vahepeal tuleb ette ka keerulisemaid päevi ning kerge väsimus kipub ikka peale tulema. “Kui kliendil kõige parem tuju pole, siis püüan mina just kliendi tuju tõsta - sõbralik hääletoon, jaatav kõneviis ja külalisega koos probleemile lahenduse leidmine. Ja kui tõesti vahepeal miski ei toimi, siis tuleb korraks aeg maha võtta, sügavalt sisse-välja hingata, klaasike vett juua ja uuesti proovida.”

 

 

Strand Spa & Konverentsihotelli vanemadministraator Leidi Miklas: "Proovin end alati mõelda külalise asemele teisele poole letti."

 

 

 

Leidi teenindajaks olemise lugu on eriti värviline - kogemusi on kogunenud nii kodumaa pinnal, laeval kui ka piiri taga põhjanaabrite juures. „Klienditeenindaja sai minust juba Eesti taasiseseisvumise alguses, kui Pärnusse kolides alustasin tööd kohalikus pitsabaaris,“ muljetab Leidi. Tänaseks päevaks on Leidi jõudnud Strand hotelli vanemadministraatori kohale ning räägib meile lähemalt oma kogemustest ja nippidest.

Paberist ja pliiatsist arvutini

Olid ajad, mil kogu hotelliäri majandamine toimus paberi ja pliiatsi abil. “Mul avanes võimalus tööle hakata hotelli vastuvõtuadministraatorina, kuid sel ajal puudusid veel igasugused hotelli haldamise programmid. Kogu töö tuli teha käsitsi, suures kaustikus, joonides ja täites ise lehekülgi. Oi seda imestust ja õhinat, kui mõne aja pärast ilmus esimene arvuti letti ja sellega sai tööd alustada!” meenutab Leidi.

Teenindustöö kogemus ka põhjanaabrite juurest

Vahepeal viis teeninduskarjäär Leidit Soome laeva peale parfümeeriapoodi ning sealt edasi Soome hotelli administraatori koha peale. “Klienditeenindaja töös on mulle alati meeldinud vaheldusrikkus - ükski päev pole teisega sarnane,” põhjendab Leidi ameti valikut. “Mõni päev võib olla paras väljakutse, kuid kui pingelised olukorrad on lahendatud, on ka endal rahuolev tunne kordaläinud päevast ja rõõmsast kliendist. Proovin end alati mõelda külalise asemele teisele poole letti.”

Oluline on mõnus töökeskkond

Teenindajate puhul on väga oluline see, et nad ise tunneksid end hästi ning neid toetatakse. “Hetkel, olles vanemadministraator, püüan lähtuda põhimõttest, et iga inimene on väärt head juhti. Püüan juhtida enda alluvaid nii, nagu tahaksin, et mind juhitaks - suunates, mitte käskides. Samuti proovin pakkuda neile ka psühholoogilist turvalisust, et nad tunneksid end vabalt ja saaksid rääkida kõigest,” toob Leidi esile ka mõnusa töökeskkonna tähtsuse.

Loodus ja liikumine on ravim kõigele

Ilmselt ei saa ükski inimene vaielda vastu tõsiasjale, et värske õhk ja liikumine on kõige parem stressimaandaja. “Selle suhteliselt pingelisest tööst tekkiva väsimuse ja stressi vastu aitab kõige paremini meie kaunis Eesti loodus. Mulle meeldib kõik, mis on seotud metsa ja rabaga,” annab Leidi nippe, kuidas tööpäevadest puhata. “Meeldib lihtsalt jalutada, vaikust kuulata, seeni ja marju korjata, eriti ägedad on RMK matkarajad!” kiidab Leidi kodumaa loodust. “Tegelen ka geocachinguga ja sõidan palju jalgrattaga. Lisaks olen tegelenud ka rahvatantsuga. Tants ja muusika on eriti lõõgastavad!”